Виховний захід.
Тема: “Ми і наші права”
Мета: сформувати в учнів уявлення про загальний
зміст та спрямованість Конвенції про права дитини; з’ясувати мету цього
документа, формувати основи правових знань учнів; ознайомити учнів з окремими
статтями «Конвенції про права дитини», виховувати переконання про важливість
сумлінного ставлення до своїх обов’язків.
«Ми і наші права»
Добрий день, шановні учні,
вчителі! Сьогодні ми зустрілися в цьому залі, щоб у розважальній, ігровій формі поговорити про дуже серйозну
тему - про наші права, права
дітей.
Дитинство - найважливіший період у житті людини. Саме
в цей час вона формується фізично,
психічно, інтелектуально, здобуваючи й отримуючи необхідні знання, вміння й
навички. «Діти - живі квіти Землі» і як кожній квітці потрібні певні погодні
умови для її росту, так і кожній дитині потрібно створити умови для її всебічного
розвитку.
Саме тому міжнародна Організація Об'єднаних
Націй уже кілька десятиріч працює над тим, щоб створити дітям усього світу
найкращі умови життя для всебічного
повноцінного розвитку. Наслідком цієї праці став документ надзвичайної ваги
– «Конвенція про права дитини».
Саме про
Конвенцію, про статті, які ввійшли до неї, і піде сьогодні мова. Ми сьогодні будемо переглядати театралізовані
ситуації, у яких пролунають запитання, попробуємо
з вами дати відповіді на запитання згідно «Конвенції про права дитини»
Запитання 1. (Лунає
народна мелодія. Виходить братик Іванко, а за ним іде старша сестричка Оленка).
Іванко.
Сестрице,
Оленко, я пити хочу!
Оленка. Потерпи братику, дійдемо додому, там і
нап'єшся.
Іванко. Сестрице
Оленко, я вип'ю водиці із копитця.
Оленка. Не
пий, братику, козеням станеш.
Іванко. (роздратований).
Що ти мені постійно кажеш: «Не пий, не пий». Я вже дорослий, 14 років маю.
Сам знаю, що мені робити.
Оленка. Ні,
Іванку, ти ще дитина.
Іванко. А
от і не дитина.
Оленка. А
я кажу, що дитина.
(виходять із залу, сперечаються).
Ведуча.
Допоможемо
вирішити суперечку за допомогою Конвенції ООН про права дитини. Згідно з цим
документом, дитиною вважається кожна людська істота віком до:
- 14 років
- 16 років
- 18 років?
Відповідь до запитання 1.
Учні. В Конвенції про права
дитини в ст. 1 сказано, що дитиною є кожна людська істота до досягнення
18 річного віку…
В Конвенції про права дитини в ст.2 говориться, що
держави-учасники поважають і забезпечують всі права, передбачені даною
Конвенцією, всі діти незалежно від походження,
кольору шкіри, національності, статі, мови, релігії є рівними у своїх правах.
Я найбільше хочу
Зробити так, щоб діти
Були завжди щасливими
У всьому - всьому світу
Щоб ні війни, ні голоду
Ніхто й ніде не знав,
Щоб кожен день для кожного
Проходив як весна!
А що для цього треба?
Прозоре і чисте небо
І сонце променисте
І неодмінно – пісню
Таку, як сонце і небо –
Для всіх дітей одну
А
пісню цю, як виросту, я сам для всіх складу.
В
Конвенції про права дитини в ст.6 сказано, що життя кожної дитини є найціннішим
не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий
розвиток дітей своїх маленьких громадян. Кожна дитина має невід'ємне право на життя.
Ніхто не може бути свавільно
позбавлений життя.
Не
меркнуть зорі,
Йдуть у
небуття
Бо
мають право вік світити
Я ж маю
право на життя
Я гідно
мушу жити.
Я маю
право жити на Землі,
Творити, дихати, учитись
Примножувать
багатства всі її,
Своєю Україною гордитись
Я маю право Україну
восхвалять
Боротися
за неї, і за честь стоять
Безкрайні
поля її любити
І
щовесни журавликів із вірою зустрічати
Я маю право на веселку й на
весну
На щедру
осінь і на тепле літо
На зиму,
так безмежно чарівну
І на лани із стиглим житом
На золотаве Сонце в небесах
Що щедро
Україну зігріває
На
соловейка спів в гаях
І на любов батьків, безмежну
й безкраю.
Запитання
2.
(з'являється братик Іванко. Дуже засмучений. Виходить
сестричка Оленка).
Іванко. Оленко ти прикинь, а мене з уроку трудового навчання вигнали.
Оленка. Іванку, що ти міг такого накоїти, що тебе з такого уроку вже вигнали?
Іванко. Та ти послухай, за що мене вигнали... Наш учитель забув вивчати домашнє завдання. Усе в нас допитувався: «Що було задано? Та й що було задано?» А я й відповів: «Володимире Михайловичу, навіщо стільки запитуєте? Забули, чи що? Став голосно сміятися. А він мене з класу і виставив.
Оленка. Та ж ти нагрубив вчителеві, порушував дисципліну на уроці.
Іванко. Але однак вчитель не мав права мене з класу виганяти.
Ведуча. Не проста ситуація. З одного боку, учень висловив свою думку, а з іншого – думка учня образила вчителя. Хто ж тут учинив неправильно? (частина І ст.13) (учні виступають, висловлюють різні точки зору)….В Конвенції про права дитини ст.13 говориться, що дитина має право вільно виражати свою думку. Це право включає свободу шукати, отримувати і передавати будь яку інформацію.
Іванко. Оленко ти прикинь, а мене з уроку трудового навчання вигнали.
Оленка. Іванку, що ти міг такого накоїти, що тебе з такого уроку вже вигнали?
Іванко. Та ти послухай, за що мене вигнали... Наш учитель забув вивчати домашнє завдання. Усе в нас допитувався: «Що було задано? Та й що було задано?» А я й відповів: «Володимире Михайловичу, навіщо стільки запитуєте? Забули, чи що? Став голосно сміятися. А він мене з класу і виставив.
Оленка. Та ж ти нагрубив вчителеві, порушував дисципліну на уроці.
Іванко. Але однак вчитель не мав права мене з класу виганяти.
Ведуча. Не проста ситуація. З одного боку, учень висловив свою думку, а з іншого – думка учня образила вчителя. Хто ж тут учинив неправильно? (частина І ст.13) (учні виступають, висловлюють різні точки зору)….В Конвенції про права дитини ст.13 говориться, що дитина має право вільно виражати свою думку. Це право включає свободу шукати, отримувати і передавати будь яку інформацію.
Запитання 3.
(з'являється учень із купою підручників. Кладе їх
на стіл. Гортає щоденник)
Учень. Що ж нам задали? Українська мова - твір.
Учень. Що ж нам задали? Українська мова - твір.
Алгебра – підготуватися до контрольної роботи.
Розв'язати 10 задач. Зарубіжна література -
прочитати «Мандри Гулівера» …І коли це я встигну зробити (з'являється
іноземець)
Іноземець.
Хеллов, май
френд! Ти що усе це збираєшся вчити?
Учень. Аякже!
Іноземець. Послухай, френд, приїжджай до мене у США, вивчатимеш
лише те, що тобі до вподоби і те, що тобі
найбільше стане у пригоді в майбутньому.
Учень. Але я ще неповнолітній. Я не зможу до тебе
приїхати
Іноземець. Чому?
Ведуча.
А справді,
чи має право дитина до 18 років поїхати навчатися за кордон? У яких статтях про це йдеться, (виступи учнів)…
Учень. В Конвенції про права дитини
ст.28 і ст.29 говориться, що кожна дитина має право на освіту і обов'язок
держави забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну, обов'язкову початкову освіту, заохочувати до
отримання середньої освіти, забезпечити доступність вищої освіти для всіх на
основі здібностей кожного.
Учись дитино, Бог буде з тобою
3 любов'ю тебе шануватиме світ
Учись, щоб сіяти добро поміж людьми,
І житимеш вічно, не згине твій слід.
Ведуча. Навчання
- це праця і праця нелегка, вона потребує багато часу, наполегливості та сили волі. Ті діти, які не мають сили волі,
потрапивши на труднощі, вони втрачають віру в себе, гірше вчаться. Хто змарну -вав
час через лінощі, уже обікрав себе, він уже не стане таким, яким міг би бути
при наполегливій праці. Вчитися – це не лише вища особиста справа, а й
обов'язок перед батьками, перед усім українським народом, перед державою. Усі
ви діти своїх батьків і діти України, її майбутні трудівники й у недалекому майбутньому будете забезпечувати її
процвітання, її міжнародний авторитет. Щоб виконати цю місію, вам потрібно
висока освіченість,багато працювати над собою, читати багато додаткової
літератури. Відомий український письменник І. Франко писав:
«Книги — це морська глибина.
Хто в них пірне аж до дна
Той хоч труду мав досить
Дивні перли виносить»……..
Ведуча. Сьогодні до нас у
гості завітали: обов'язок, лінь, совість, байдужість.
Сценка.
Сценка.
Обов'язок. (схиляючись над учнями). Прокидайся пора збиратись до
школи.
Лінь.(лагідним улесливим
голосом). Поспи, ще трішки, поспіль така м'якенька, ковдра така тепленька…А тобі так не хочеться вставати,
з приємним сном розлучатися...
Обов'язок. Кілька гімнастичних вправ – сон як рукою зніме. А
холодна водичка
поверне бадьорість, подарує добрий настрій.
поверне бадьорість, подарує добрий настрій.
Лінь. Який ти не милосердний, обов'язку! А я –
добра, я жалію, я хочу добра.
Совість. Знаємо твою «доброту». Послухавши тебе, учень не встигне зробити зарядку, одягнеться аби як, снідатиме похапцем. А це шкідливо для здоров'я.
Совість. Знаємо твою «доброту». Послухавши тебе, учень не встигне зробити зарядку, одягнеться аби як, снідатиме похапцем. А це шкідливо для здоров'я.
Байдужість. Ой-ой! Усе ти ускладнюєш. А чого б то поспішати! Можна
й поспати довше
і встигнути...
Обов’язок. І на урок запізнитись. А на першому уроці – підготовка
до контрольної роботи. Без серйозної підготовки не справитись.
Байдужість. Можна спокійно списати і одержати той самий бал, а
іноді й вищий.
Совість. Тобто
скористатись плодами чужої праці? І не соромно буде отримати незаслужений бал?
Лінь. Що
таке «сором»? Ха –Ха. І задля нього тратити нервові клітини? Ні, краще без
зайвих зусиль...
Обов'язок. А в результаті – ні знань, ні розвитку. Застій і
деградація. Цього ви
бажаєте? Таке ваше добро? Адже
відомо, що «лінь – мати усіх вад». Саме від лінощів починається падіння.
Лінь. Але
дитина так любить тепло, ніжність, пестощі, а ви закликаєте її до труднощів.
Обов'язок. Бог «подолання труднощів – це шлях до
стійкості духу, міцності, переконань. А без них немає
особистості.
Байдужість. Ой. Замучив: труднощі, завдання, обов'язок,
дисципліна... Обійдемось без них!
Совість. Геть, звідси! Вашої влади тут нема!
Лінь. А це ми побачимо, чия влада сильніша. Поспи
ще, хлопчику, подрімай, поніжся, нікуди твоя школа не
втече.
Обов'язок. Пробуджуйся, друже, вставай! Тебе кличе
обов'язок (учень швидко встає).
Голос матері. Синку, пора вставати.
Учень.
Доброго
ранку, матусю! Я вже на ногах! (робить зарядку), (Лінь і Байдужість виходять).
Обов'язок і Совість. Ходімо, друже, у нас сьогодні нелегкий, але цікавий
день (разом виходять).
ЯК БАЧИМО УЧЕНЬ ЗРОБИВ СВІЙ ВИБІР…… Запитання 4.
(іде братик Іванко
зі своїм другом).
Іванко.
Слухай,
друже, зараз в нас контрольна робота з алгебри. Давай не підемо на урок.
Краще прогуляємо.
Учень.
Давай. (збираються йти.
З'являється міліціонер).
Міліціонер. Хлопці, зупиніться. Чому ви не в школі? Зрозуміло,
втекли з уроку.Щойно пограбували неподалік
школи, крамницю. Здається ви до цього причетні. Пройдемо зі мною у
відділення.
Іванко. Ми
не підемо, ви не маєте права нас затримувати.
Міліціонер. Я повторюю пройдімо. У відділенні я вам розтлумачу ваші
права і обов'язки.
Ведуча. Із
представником внутрішніх справ не посперечаєшся. Дитина шкільного віку має бути на уроках
під час навчального процесу. Якщо таке сталося і вас затримали правоохоронні органи, на який саме
захист ви маєте право?
(Конвенція про права дитини
ст.40)…
Відповідь на запитання 4.
Учень. Дитина, яка порушила закон, має право на таке
поводження, що сприяє розвиткові в неї
почуття власної гідності та зміцнює повагу до прав і свобод людини.
Не
ображайте серце юне,
Не причиняйте йому зла
І від дітей всього світу
Я всіх дорослих дуже прошу
Дайте всім дітям світло
Не кидайте їх у тьму
Жертвами насильства
З дітей, щоб не став ніхто
Це найбільший скарб усього світу
Люди! Не розтопчіть його.
В конвенції про права дитини сказано, що діти не повинні стати жертвами
насильства. Держава захищає дітей від
брутального поводження з боку батьків або інших осіб. Жодна дитина не може бути
піддана катуванню, знищенню, знущанню, незаконному арешту або
позбавленню волі.
Зійшла зі стежки дитина
Стоїть на узбіччі одна
Будьте уважні, дорослі
Бо в цьому і
ваша вина
Не залишіть хлопчину
Допоможіть йому.
Дайте тепла краплину
Не темну холодну тюрму
Дай, Боже, дорослим сили
Добром лікувати зло
Не залишіть дитину,
Дайте свою любов
І хай, вже хитка драбина
Над прірвою висне дитя
Не залишіть хлопчину.
Допоможіть йому.
Ведуча. Підліток і
злочин. Нібито не сумісні поняття. Про те статистика свідчить: злочинність стає
більш юною. Однією з головних причин цього є нерозуміння молодими людьми грані між дитячими пустощами та
злочинною діяльністю. Кожний 4 злочин скоюється
неповнолітніми, причому – 70 % у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння.
Україні нині засуджено понад 100 тис. підлітків, більше 500 тис. взято на облік у
міліції. На 10 тис. неповнолітніх припадає в середньому 129 правопорушень і злочинів. Є все: злісне
хуліганство, бійка, пограбування, розбій, крадіжки, вбивства, зґвалтування………
Запитання 5.
(з'являється мама, прибирає кімнату знаходить лист
адресований її доньці. Дістає його з конверта, починає читати, з'являється донька.
Мати швидко ховає листа).
Донька.
Привіт,
мамочко, я так зголодніла після уроків. Що в нас є поїсти?
Мати. Ходімо на кухню. Слухай, а я не знала, що ти
зустрічаєшся з Васею.
Донька. А як ти здогадалася? Мамо, невже ти прочитала
мого листа?
Мати. Так, а що тут такого?
Донька. Ти ж не мала права на це.
Мати. Я твоя мати. І маю право знати все про твоє особисте життя.
Донька. Ні,
моїх листів ти не маєш права читати!
Мати.
Я не маю права читати?Ану,
мерщій до своєї кімнати.
Ведуча. Старий,
як світ конфлікт між батьками та дітьми. Шановні учні, розв'яжіть цю суперечку. Хто має
рацію в даній ситуації? Про що йдеться з даного приводу у конвенції ООН (частина І
ст.,16),
(виступ учнів)…
В
Конвенції про права дитини ст.16 говориться, що жодна дитина не може бути об'єктом довільного чи незаконного втручання в її
особисте життя, недоторканість житла
чи таємницею кореспонденції. Дитина має
захист від такого втручання…
Запитання 6.
(донька прибігає додому, починає чепуритися перед
дзеркалом. З'являється мама).
Мати. І куди це ти, доню, збираєшся?
Донька. На дискотеку, до школи.
Мати. А уроки вже зробила?
Донька. Які уроки, мамо? Завтра ж субота. І крім того, я маю
право на відпочинок. Після важкого навчального тижня.
Усе, цьом - цьом, па-па! (вибігає).
Ведуча. Скажіть, будь ласка, яка стаття Конвенції говорить про
право на відпочинок?
Ст.32?
Ст.15?
Ст. 31?
(виступ учнів)…
В Конвенції про права дитини говориться, що
усі діти мають право на
відпочинок, дозвілля, та участь у культурному житті, що усі діти мають право на розвиток
своїх талантів. У кожній дитині
закладений певний дар. Завдання держави полягає тому, щоб не лише вчасно помітити талановитих дітей, а й сприяти
розвитку їхніх талантів та обдарувань.. ...
В школі пишем і читаєм
І малюєм, і співаєм
Пишем, шиєм, вишиваєм
Свій талант ми розвиваєм.
(пісня «Смерекова хата»)
(пісня «Якщо – любиш кохай»)
Запитання
7
(мати сидить за столом, п'є серцеві каплі. До неї приходить сусідка).
Сусідка. Добрий день, сусідонько. А ти, що – захворіла.
Навіщо краплі п'єш?
Мати. Та хіба з цими дітьми будеш здоровим? Слухати батьків зовсім перестали.
Сусідка. Та й не кажіть, голубонько, з дітьми завжди клопіт. Ось мій син Петрик зараз захворів.
Мати. Та хіба з цими дітьми будеш здоровим? Слухати батьків зовсім перестали.
Сусідка. Та й не кажіть, голубонько, з дітьми завжди клопіт. Ось мій син Петрик зараз захворів.
Мати. А що з ним?
Сусідка. Та нічого страшного, застуда, нежить. Третій
день до школи не ходить. Кажу йому: «давай чай із малиною попий, молока
гарячого», а він мені на це відповідає : «нічого ви мамо, не розумієте. Народними
методами зараз ніхто не лікується. Бо є
Конвенція про права дитини, де написано про право на лікування,про права дитини
на охорону здоров я.
Мати. Моя сьогодні також про якісь права говорила. А що це за Конвенція така, може ви знаєте? (пояснення учнів,що таке Конвенція);
Мати. Моя сьогодні також про якісь права говорила. А що це за Конвенція така, може ви знаєте? (пояснення учнів,що таке Конвенція);
Ведуча. В
якій статті йдеться про права дитини на охорону здоров'я :
ст.21?,
ст.18?,
ст.24?
(виступ
учнів)
Держава - учасники визнають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров'я і засобами лікування хвороб і відновлення здоров'я. Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандар - тами…
Держава - учасники визнають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров'я і засобами лікування хвороб і відновлення здоров'я. Діти мають право на медичну допомогу за найвищими стандар - тами…
Запитання
8
(зустрічаються 2 подруги, сучасні стильні
дівчинки).
Ірина. (показує другій аркуш паперу). Дивися,
Світланко, що в мене є.
Світлана. (розглядаючи
аркуш). А що це?
Ірина. Це – статут новоствореної організації «Білі бантики»
Світлана. А хто її створив?
Ірина. Ми, група незалежних дівчат - старшокласниць нашої школи.
Світлана. Мабуть, не можна діяти самим без дорослих створювати свої організації.
Ірина. Можна. Про це в Конвенції про права йдеться.
Ірина. Це – статут новоствореної організації «Білі бантики»
Світлана. А хто її створив?
Ірина. Ми, група незалежних дівчат - старшокласниць нашої школи.
Світлана. Мабуть, не можна діяти самим без дорослих створювати свої організації.
Ірина. Можна. Про це в Конвенції про права йдеться.
Ведуча. Тут, дівчатка, при наймі одна з них, обізнані
зі своїми правами. Шановні учні, чи мають
право діти утворювати свої організації та осередки. У якій статті про це
йдеться?...
В Конвенції ст. 15 сказано, що дитина має
право зустрічатись з іншими людьми, вступати до асоціацій, або їх створювати.
Щоб
сильними бути
У
славі зростати
Пропонуємо
Вам
До
Пласту вступати
Щоб славу козацьку
В
житті не згубити
Пропонуємо
Вам
В козачати вступати
Щоб в майбутньому
Політиками стати
Пропонуємо
Вам
До парламенту вступати
Щоб у школі добре навчатись
Пропонуємо Вам
В Просвіту записатись
А щоб
зберегти
Кожну тваринку
І не
втоптати
Маленьку
рослинку
Пропонуємо Вам
Записатись у Росинку
Запитання 9
(Лунає мелодія.
Виходить чоловік із пустою торбою в руках, дуже засмучений. Назустріч йому йде дочка).
Чоловік. Знову мене донечко на базарі ошукали.
Чоловік. Знову мене донечко на базарі ошукали.
Дочка.Що трапилось татку?
Чоловік. Продавав на базарі
дрова. Підійшов покупець, запитує: «Скільки коштують дрова?» Я відповідаю: «Сто гривень». Він каже: «Візьму
все за двісті гривень!». Привіз я дрова йому на подвір’я,узяв гроші,а він велів і коня прив’язати,бо сказав,що купив дрова разом із возом. «Інакше навіщо б я, - сказав він, - дав замість ста - двісті гривень?». Пішли до судді, що той розв'язав суперечку. А
суддя взяв і присудив йому все, сказав, що правда на його боці.
Дочка. Ходімо,
татку, до суду. Хочу із суддею поговорити.
Чоловік. Та де тобі, доню, іти.
Ти ж у мене ще неповнолітня. З тобою ніхто й не розмовлятиме.
Дочка. Якщо потрібно, я можу виступити
на суді…
Ведуча. Чи має право дитина заслуховуватися на судовому
засіданні?.. (виступи учнів)…
В
Конвенції про права дитини в ст. 12 сказано, що кожній дитині надається можливість бути заслуханою в ході будь якого
судового чи адміністративного розгляду.
А як ви вважаєте, чи є факти порушення прав дитини в Україні? (виступи
учнів)….
• Сирітство
• Торгівля дітьми
• Охорона здоров'я
• Злочинність серед дітей
• Сексуальне насильство
• Сімейне насильство..............
Ведуча. 1.Які права Попелюшки були порушені в казці «Попелюшка»? ( На шанування її гідності, на
свободу й особисту недоторканість, на невтручання в особисте життя, на свободу думки й слова, на володіння
й користування своєю власністю, на відпочинок, на вільний вибір праці й
отримання зарплати, право на батьківське піклування).
2.За народною казкою «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення? Чому ви так вважаєте?
Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїла Лисиця, яка заманила Колобка, з'їла його і тим самим позбавила життя (вбила), відібравши таким чином у нього одне з найдорожчих прав – право на життя, яке закріплене ст.3 «Конвенції про права дитини».
3. А тепер пригадайте, що поєднує героїв казок «Гуси - лебеді», «Дідова і бабина дочки», «Снігова Королева».
Це з рідними людьми мамою і татом. Це люди, які є найдорожчими для вас, життя без яких ви не уявляєте Конвенція забороняє будь – кому розлучати дітей з батьками, гарантує допомогу дітям, які залишились без батьківської опіки, захищає дітей поганого відношення у родині. Ще одне з наших прав – це право на захист від будь-якої форми насильства.
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ і ні батьки, ні знайомі, ні вчителі не мають права вас бити та ображати, вони будуть покарані за законом.
Користуючись правами, кожен із вас мусить пам'ятати і про свої обов'язки.
2.За народною казкою «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення? Чому ви так вважаєте?
Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїла Лисиця, яка заманила Колобка, з'їла його і тим самим позбавила життя (вбила), відібравши таким чином у нього одне з найдорожчих прав – право на життя, яке закріплене ст.3 «Конвенції про права дитини».
3. А тепер пригадайте, що поєднує героїв казок «Гуси - лебеді», «Дідова і бабина дочки», «Снігова Королева».
Це з рідними людьми мамою і татом. Це люди, які є найдорожчими для вас, життя без яких ви не уявляєте Конвенція забороняє будь – кому розлучати дітей з батьками, гарантує допомогу дітям, які залишились без батьківської опіки, захищає дітей поганого відношення у родині. Ще одне з наших прав – це право на захист від будь-якої форми насильства.
ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ і ні батьки, ні знайомі, ні вчителі не мають права вас бити та ображати, вони будуть покарані за законом.
Користуючись правами, кожен із вас мусить пам'ятати і про свої обов'язки.
Обов’язок:
1. Систематично і глибоко
оволодівати знаннями, та навичками Робота. на уроці. ретельне виконання домашнього завдання – це не лише
вимога вчителя, а й ваш обов'язок перед батьками, державою.
2. Не псувати шкільне майно.
3. Берегти природу, пам'ятки історії та культури.
4. Виконувати
вимоги Статуту школи.
Не забувайте такі самі права, як і
ви має кожна людина. Ведуча. Реалізуючи свої права, намагайтесь поважати права інших, поставити себе на їхнє місце. Спробуйте зробити це – і ви побачите, як зміниться світ і люди, що вас оточують. Достоєвський сказав істину: «Щастя всього світу не вартує сльози на щоці дитини». Коли щасливі діти, то щасливі дорослі. А ви масте пам'ятати, що своє щасливе дитинство можете побудувати і ви самі, ставши вихованішими, добрішими і поважати один одного…
Немає коментарів:
Дописати коментар